Tuesday, February 5, 2013

Science Fair FAQ

What kind of experiment should we do? 

There’s no limit on what makes for a good science fair project. To get started, you could ask the kids about what they’ve learned in science class. Maybe those lessons will spark ideas for a project. There are also good ideas online http://www.education.com/science-fair/elementary-school/ or see the list of last year's projects.

What is the board you mentioned? 

The boards are white three panel poster boards with sides that fold in so that the projects stand up on their own. They are about 3 feet high and 4 feet wide. One board per registered team will be delivered to classrooms in early March.

What do we put on the board? 

The boards should include: 1) a description of the question the kids asked, 2) a description, drawing or photos of how the kids carried out the experiment, 3) a description, drawing or photos of the results, and 4) a description of what the kids learned and 5) anything else the kids want to add that is relevant to the experiment. The boards should be assembled by the kids.

Do we have to work in pairs? 

Working in pairs helps distribute the work of doing the project and it’s a fun way of getting to know classmates. That said, if three kids are best buddies they are welcome to work together. And if a child really wants to do a project alone, we’ll accept that too. What’s important is that as many kids as possible participate and ask questions about the world around them.

How are the presentations judged?

The science fair projects are all judged to be excellent by the admiring parents. There is no formal judging process.

 If you have additional questions please email Amy Adams amya@nasw.org.

 ¿Qué tipo de experimento debemos hacer?

No hay límite en un proyecto de ciencia bueno. Para comenzar, usted podría preguntarle a los niños acerca de lo que han aprendido en la clase de ciencia. Tal vez de esas lecciones se generan ideas para un proyecto. También hay buenas ideas en línea: http://www.all-science-fair-projects.com/, http://www.sciencefairadventure.com/, http://www.education.com/science-fair/elementary-school/

¿Cuál es el cartón que usted ha mencionado? 

 Los cartónes son de color blanco con tres paneles laterales que se pliegan en modo que los proyectos se distinguen por su propia cuenta. Son cerca de 3 metros de altura y 4 pies de ancho. Un cartón por equipo registrado será entregado al salón a principios de marzo.

 ¿Qué es lo que ponemos en el cartón? 

 Los cartónes deben incluir: 1) una descripción de lo que preguntarón los niños 2) una descripción, dibujo o foto de cómo los niños llevarón a cabo el experimento, 3) una descripción, dibujo o foto de los resultados, y 4) una descripción de lo que los niños aprendieron y 5) cualquier cosa que los niños quieren añadir que es relevante para el experimento. Los cartónes deben ser montados por los niños.

¿Tenemos que trabajar en parejas? 

 Trabajando en parejas ayuda a distribuir el trabajo del proyecto y es una forma divertida de conocer a compañeros de clase. Dicho esto, si tres estudiantes son mejores amigos son bienvenidos a trabajar juntos. Y si un niño realmente quiere hacer un proyecto en solitario, vamos a aceptarlo también. Lo que es importante es que todos los niños como sea posible participen y hagan preguntas sobre el mundo que les rodea.

¿Cómo son juzgadas las presentaciones? 

Los proyectos de ciencias están juzgados como excelentes por todos los padres admiradores. No existe un proceso formal de juicio.

Si usted tiene preguntas adicionales por favor escriba a Amy Adams amya@nasw.org.

No comments:

Post a Comment